dinsdag 12 juni 2012

Ding 17: Mobiel internet


Zelf ben ik niet in het bezit van een i-pad of i-phone. Mijn ene zoon heeft echter wel een i-pad en de andere heeft een i-phone. Omdat beide van Apple zijn, gebruiken wij de i-phone van Sjoerd regelmatig om te “face-timen” met Thomas. Wanneer je van wifi gebruik kunt maken, kun je in woord en beeld met elkaar in contact komen. Het mobiel internet geeft inderdaad tal van mogelijkheden en het zal niet lang duren, verwacht ik, of ik zal hier voortaan ook dagelijks gebruik van gaan maken.

3 opmerkingen:

  1. Face-timen? Ik heb er nog nooit van gehoord, is dat net zoiets als skypen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Willemien,

    Dit is inderdaad vergelijkbaar met skypen. In dit geval dien je een apple telefoon (i-phone), i-pad of amder apple apparatuur. Onze Sjoerd kan met zijn i-phone (via een speciale app)in woord en beeld communiceren met Thomas (via wifi), die in het bezit is van een i-pad. Heel gemakkelijk. Thomas kan een mobiele telefoon niet bedienen. Het lukt hem wel via het icoontje face time.

    Vriendelijke groet,

    Marius

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marius,

    Gisteren weer met jou over Face-timen gehad in Heusden, weet je nog. En wat schetst mijn verbazing.... het zit gewoon standaard op de Ipad. Toch eens een keer proberen met iemand.
    Bedankt voor de tip!

    Maar nog maar een paar #dingen te gaan, moet lukken voor 1 september, je bent er bijna, succes.

    BeantwoordenVerwijderen