maandag 2 april 2012

Ding 6 en 7









Ding 6

Heb me aangemeld bij Flickr via
marius23dingen@gmail.com
Probeer een mooie foto van dijkhuisjes in Kerkdriel
toe te voegen als gadget, maar krijg de melding het een ongeldige afbeelding
url betreft. Bij heel veel afbeeldingen staat als je op de rechtermuisknop
drukt “all rights reserved” of “some
rights reserved”en bij het maken als gadget (afbeelding) krijg je voorgaande
mededeling.

Uiteindelijk is het me gelukt om een afbeelding van
een molen op mijn blog te krijgen.
Via eigenschappen (rechter muisknop) het url
copieren en plakken.
Toch nog maar weer een keer proberen. Het valt me
op dat je bij jpeg bestanden meer kans van slagen hebt.


Ding 7

Dit ding moet ik toch wel een paar keer lezen voor
dat mij het een en ander duidelijk is.
Heb de voorbeelden van de mashups bekeken. Mij is
nu ook duidelijk dat een API (Application Programming Interface)
het mogelijk maakt dat twee programma’s met elkaar gegevens uitwisselen en dat
een website of een applicatie dat de content van meerdere bronnen op een mooie
manier combineert en deze gezamenlijk presenteert.
Op earth album heb ik gezien hoe de mashups werken.

Tik je bijvoorbeeld Nederland, dan zie je bij n57 foto’s van
Ouddorp.











2 opmerkingen:

  1. En ga je het ook gebruiken om je eigen foto s op te slaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Astrid,

      Bedankt voor je reactie. Mijn foto''s zet ik niet op internet. Ik had ze wel in mijn dropbox willen zetten, maar dat doe ik niet omdat ik steeds toegang krijg tot de bestanden van Karin en Karin die van mij.

      Vriendelijke groet, Marius

      Verwijderen